Upseerikerho

Asiakas:
Oulun Upseerikerho on jo runsaat sata vuotta toiminnassa ollut juhla-, kokous- ja lounasravintola.

 

Tuotanto:

Raikas ja moderni uusi ilme, johon haettiin inspiraatiota rakennuksen historiasta. Esimerkiksi logoon haettiin muotoa upseerien natsoista tutusta reunaelementistä. Uuden ilmeen pohjalta rakennettiin nettisivusto, jolla sekä tila- että ravintolapalvelut ovat helposti löydettävissä. Sivustoa varten järjestimme myös kuvaukset luottokuvaajamme Harri Tarvaisen kanssa.

Uuden ilmeen ja nettisivuston lisäksi olemme toteuttaneet Upseerikerholle monenlaisia printtimateriaaleja, lehti-ilmoituksia, videomainoksia ja sähköisiä markkinointikampanjoita.

 

Tavoite:
Upseerikerhon oman brändin kirkastaminen Lasaretista itsenäisenä toimijana.

Upseerikerholla on pitkä historia jo ennen kuin se tuli meidän työpöydällemme. Vuonna 2018 ”UPK” siirtyi osaksi samaa yritystä, joka operoi Hotelli Lasarettia, ja nyt piti keksiä, miten tämä viestinnällisesti hanskataan.

Alkuvaiheessa suunnitelmissa oli yhdistää viestinnällisesti UPK osaksi Lasarettia, jolloin sille ei tulisi esimerkiksi omaa nettisivua vaan se olisi lasaretti.com -sivustolla yhtenä tilana.

Pienen järkeilyn jälkeen tulimme kuitenkin tulokseen, että rakennamme Oulun Upseerikerholle itsenäisen brändin, jota taustalla hallitaan keskitetysti Lasaretista. UPK:lla on kuitenkin pitkä historia ja vakiintunut asiakaskunta. Heille tuotetut viestintäaineistot pitäisi tuntua sellaisilta, että ”näin on ollut aina”.

Upseerikerho - lounaskortti
Upseerikerho - lounaskortti

Kuulostaa varsinkin jälkikäteen erikoiselta, että edes harkitsimme tekevämme tämän toisin. Pitää kuitenkin ymmärtää, ettei brändihierarkiat ja viestinnän toimintamallit ole yleensä ensimmäinen murhe, kun yrityksissä tehdään tämän kokoluokan muutoksia. Asiakas yleensä haluaa vain ratkaista asian hyvin. Ei hänen tarvitsekaan tietää tarkemmin, miten näitä hommia tehdään. Se on meidän leipätyömme.

Syy, miksi varsinkin minä keskityn tällaisissa töissä hierarkioihin, toimintamalleihin ja muihin nihkeiltä kuulostaviin asioihin on yksinkertainen. Se luo raamin, jolla meidän porukka voi toimia. Samalla syntyy vähemmän vedoskierroksia, säästyy työaikaa ja tämä vastaavasti säästää asiakkaan rahoja oleellisempiin asioihin.

Varsinainen työ on Sallamaarin käden jälkeä. Upeaa jälkeä.

Loppu.

Juhani

Lisää artikkeleita