PSOAS Kuvakämppänjä

Asiakas:
PSOAS eli Pohjois-Suomen opiskelija-asuntosäätiö tarjoaa oululaisille opiskelijoille edullista, laadukasta ja yhteisöllistä asumista.

 

Tuotanto:
Kuvakämppänjä-kuvakilpailu, jossa osallistujat saivat lähettää kuvia kodeistaan ja niiden lempipaikoista. Kaikkia kuvia sai äänestää ja eniten ääniä saanut palkittiin. Myös äänestäneiden kesken arvottiin palkinto. Ranka teki kampanjasuunnittelun, visuaaliset elementit, sähköisen markkinoinnin ja kilpailun manageroinnin. Kuvakämppänjä toteutetaan sekä suomeksi että englanniksi, koska PSOASin asukkaista on osa myös vaihto-oppilaita.

 

Tavoite:
Suosiota herättävä kilpailu, jolla ilmennetään PSOASin rentoa, yhteisöllistä otetta ja saadaan kuvamateriaalia nettisivuille kohde-esittelyjä varten.

Ranka toteutti PSOASin vuosittaisen Kuvakämppänjä-kuvakilpailun jo neljättä kertaa. Tänä vuonna painotimme kotoisuutta ja kodin lempipaikkoja. Valitsimme visuaaliseksi elementiksi ristipistotaulut ja lautaseinät. Kuvakämppänjän ideana on saada PSOASin asukkailta kuvia aidoista PSOASin kodeista. Näin näytämme, millaista on asua PSOASilla parhaimmillaan ja todellisuudessa. Samalla saamme nettisivuille kuvamateriaalia kohteiden esittelyä varten.

Aitojen kotien nostaminen nettisivuille on mielestämme aina parempi vaihtoehto, kuin siloteltujen ja stailattujen asuntojen tai mikä pahempaa – geneeristen kuvapankkikuvien käyttäminen.

Tätä kampanjaa on aina mukava tehdä, koska visuaalisessa suunnittelussa saa leikitellä ja pitää hauskaa. PSOAS on asiakkaana ihanteellinen, koska he paitsi uskaltavat irroitella markkinoinnissaan, myös luottavat ammattitaitoomme suunnittelun ja toteutuksen suhteen.

Laura

Lisää artikkeleita